Epidemia COVID-19 wstrząsnęła światem sektora publicznego, wobec czego nie można było przejść obojętnie. Reakcją Polskiego Funduszu Rozwoju i Związku Miast Polskich stała się Antykryzysowa Platforma Rozwiązań Technologicznych, która umożliwiła połączenie potrzeb samorządów z rozwiązaniami firm technologicznych.
Portal PZP Sp. z o.o. jako partner Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. oferuje dostęp do platformy SmartPZP, która gwarantuje kompleksową obsługę procesu udzielania zamówień publicznych, w tym przeprowadzenie postępowania zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz dyrektywami Unii Europejskiej na wszystkich etapach: od złożenia wniosku zakupowego po publikację wyników postępowania, podpisanie i rozliczenie umowy.
SmartPZP umożliwia:
- planowanie zakupów, ich akceptację, agregację,
- uruchomienie i przeprowadzenie postępowań według każdego rodzaju trybu (poniżej progu bagatelności, postępowań PZP – krajowych/unijnych),
- zapewnienie archiwum elektronicznego dla danych PZP,
- przeprowadzanie aukcji elektronicznych,
- podpisanie umowy w trybie elektronicznym,
- rozliczanie umów i faktur w trybie elektronicznym.
Korzyści rozwiązania z perspektywy samorządu:
- dostęp do ergonomicznego i intuicyjnego narzędzia, które umożliwia trzymanie wszystkich danych procesu zakupów w jednym miejscu,
- możliwość prowadzenia wszystkich postępowań (unijnych i krajowych) w formie elektronicznej,
- realizowanie wymogów ustawy PZP w zakresie elektronicznej formy komunikacji w postepowaniach unijnych (już obecnie) i krajowych (od 1.01.2021),
- możliwość przeprowadzania procedur zakupowych nawet w sytuacji przymusowej pracy zdalnej,
- ułatwienia w kontraktowaniu niezbędnych usług (dostaw, prac budowlanych) czy też innych kluczowych dla samorządu wydatków,
- pewność ciągłości pracy komisji przetargowych,
- możliwość planowania zamówień publicznych, ich akceptację i agregację,
- bieżące i okresowe monitorowanie wszystkich rodzajów wydatków, sporządzanie raportów (w tym rocznego raportu dla Prezesa UZP),
- zapewnienie realizacji wymogów RODO w odniesieniu do przetwarzania dokumentacji postępowania wraz z bieżącym monitorowaniem przetwarzania danych osobowych w jednostce,
- dostęp do modułu aukcji elektronicznych, który pozwala na wygenerowanie znacznych oszczędności,
- zapewnienie bezpiecznego szyfrowania ofert w oparciu o klucze będące w wyłącznym posiadaniu komisji przetargowej JST,
- możliwość zdalnego podpisania umowy, jej przechowywanie w archiwum elektronicznym wraz z aneksami i protokołami,
- zapewnienie archiwum elektronicznego dla protokołu postępowania wraz z załącznikami zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych,
- posiadanie certyfikatu e-Sender współpracy z publikatorem UE, integracja z krajowym publikatorem Biuletynem Zamówień Publicznych,
- darmowe wsparcie dla zamawiających i wykonawców w godzinach 7:00-19:00, w dni robocze,
- szkolenia on-line,
- darmowe webinary z zakresu zamówień publicznych prowadzone przez ekspertów.