„W dniu 11 marca 2019 r. zostało złożone oświadczenie o odstąpieniu w całości od Umowy na zaprojektowanie i wdrożenie Platformy e-Zamówienia, zawartej 6 kwietnia 2018 r. z DXC TECHNOLOGY Polska Sp. z o.o. (dawniej: ENTERPRISE SERVICES Polska Sp. z o.o.), z powodu zwłoki Wykonawcy w realizacji umowy.” – czytamy w oświadczeniu na stronie UZP. Całość komunikatu pod tym linkiem.
Niestety oznacza to, że rozwiązanie budowane i tak ze sporym opóźnieniem, jeszcze przez jakiś czas nie powstanie. Pamiętajmy o coraz bliższym obowiązku elektronizacji zamówień, w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, poniżej wartości progów UE.
Co w takim wypadku mogą zrobić Zamawiający?
- Pozostaje bezpłatne rozwiązanie, udostępnione przez Urząd Zamówień Publicznych i Ministerstwo Cyfryzacji – MiniPortal. Niestety wiąże się to z wieloma ograniczeniami, gdyż MiniPortal obejmuje jedynie komunikację elektroniczną między zamawiającym i wykonawcami w procesie udzielania Zamówień Publicznych.
- Istnieje także oferta komercyjnych rozwiązań dostępnych na rynku. Pamiętajmy, że rozwiązania komercyjne powstały, aby spełniać oczekiwania i potrzeby użytkowników. Są one w większym stopniu elastyczne, nie zostały zrobione pod presją czasu i określonego budżetu. Rozwijane są na bieżąco z dużą dbałością o dopasowanie do zmieniających się przepisów. Wiemy sporo na ten temat, gdyż przy rozwoju portalu korzystaliśmy z wiedzy ponad setki Zamawiających, którzy podczas spotkań zgłaszali nam swoje pomysły, potrzeby i krytyczne uwagi.
Wychodząc na przeciw obecnej sytuacji zorganizowaliśmy AKCJĘ EDUKACJĘ (więcej o akcji tutaj), mającą na celu zaprezentowanie różnic pomiędzy rozwiązaniem aktualnie przez Państwa używanym, a naszym Portalem e-Usług SmartPZP. Oferujemy bezpłatny pakiet startowy, umożliwiający przeprowadzenie postępowania w naszym systemie. Z pomocą naszej infolinii będzie można w kompleksowy sposób przeprowadzić postępowanie od początku do końca korzystając z komunikacji elektronicznej. Akcja ta nie zobowiązuje w żaden sposób Zamawiającego do zamówienia systemu, ma jedynie na celu zaprezentowanie dostępnego rozwiązania komercyjnego. W ramach pakietu startowego zapewniamy bezpłatnie: dostęp do naszej platformy SmartPZP; karty do szyfrowania oraz szkolenie.
Najnowsze wpisy
Podsumowanie webinarów 2022
Na rozpoczęcie 2023 roku chcemy się podzielić z Wami podsumowaniem webinarów przeprowadzonych przez dr mec. Andrzelę Gawrońską-Baran w ubiegłym…
3 listopada – Konferencja Positive.Procurement 2022
Dzień dobry! zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie Positive.Procurement 2022. Wydarzenie odbędzie się w niespotykanej dotąd formule – w jednym…
Procurement Influencers Talks – o tym, jak portale e-Usług wspierają codzienną pracę Zamawiających
W najnowszym odcinku Procurement Influencers Talks Piotr Kaliński (Marketplanet) wraz z Anną Serpiną-Forkasiewicz (Portal PZP, SmartPZP) oraz…
Webinar – „Weryfikacja przez zamawiającego wykonawcy, polegającego na zasobach innego podmiotu – praktyka i orzecznictwo”
Szanowni Państwo, po raz kolejny serdecznie zapraszamy na webinarium, tym razem poświęcone weryfikacji przez zamawiającego wykonawcy,…
Wdrożenie nowej umowy – Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
Szanowni Państwo! Niezmiernie miło nam ogłosić, iż 1 października oficjalnie ruszyła nowa wersja platformy dla naszego Klienta - Kasy…