Elektroniczne zamówienia publiczne z PFR (15 maja 2020 godz. 10:00)

Portal PZP został partnerem Polskiego Funduszu Rozwoju S.A.

Portal PZP dołączył do grona firm, które wraz z Polskim Funduszem Rozwoju S.A. stworzyli  specjalną ofertę dla samorządów w ramach Antykryzysowej Platformy Rozwiązań Technologicznych.

Antykryzysowa Platforma Rozwiązań Technologicznych

Platforma łącząca potrzeby samorządów z rozwiązaniami firm technologicznych. Znajdź partnera, który pomoże rozwiązać najbardziej palące problemy Twojego samorządu w obliczu epidemii COVID-19.

Platforma zakupowa SmartPZP oraz szczegóły oferty zostaną zaprezentowane podczas bezpłatnego webinaru organizowanego przez PFR S.A.  Zapisz się na bezpłatny webinar, klikając na poniższy link: https://www.interankiety.pl/i/wPZG9dQB

Cel rozwiązania:

Proponowane rozwiązanie pozwala na planowanie zamówień, prowadzenie postępowań zgodnie z ustawą PZP o wartości unijnej, krajowej i bagatelnej, a także zatwierdzanie dokumentacji, jej archiwizację i prowadzenie aukcji elektronicznych.

System umożliwia:

  • planowanie zakupów, ich akceptację, agregację,
  • uruchomienie i przeprowadzenie postępowań według każdego rodzaju trybu (poniżej progu bagatelności, postępowań PZP – krajowych/unijnych),
  • zapewnienie archiwum elektronicznego dla danych PZP,
  • przeprowadzanie aukcji elektronicznych,
  • podpisanie umowy w trybie elektronicznym,
  • rozliczanie umów i faktur w trybie elektronicznym;

Korzyści rozwiązania z perspektywy samorządu:

  • ergonomiczne i intuicyjne narzędzie, które umożliwia trzymanie wszystkich danych procesu zakupów w jednym miejscu,
  • umożliwia prowadzenie wszystkich postępowań (unijnych i krajowych) w formie elektronicznej,
  • umożliwia zrealizowanie wymogów ustawy PZP w zakresie elektronicznej formy komunikacji w postepowaniach unijnych (już obecnie) i krajowych (od 1.01.2021)
  • pozwala na przeprowadzania procedur zakupowych nawet w sytuacji przymusowej pracy zdalnej,
  • ułatwienie przy kontraktowaniu niezbędnych usług (dostaw, prac budowlanych) czy też innych kluczowych dla samorządu wydatków,
  • zapewnienie ciągłości pracy komisji przetargowych,
  • umożliwia planowanie zamówień publicznych, ich akceptację i agregację,
  • pozwala na bieżące i okresowe monitorowanie wszystkich rodzajów wydatków, sporządzanie raportów w tym rocznego raportu dla Prezesa UZP,
  • zapewnia zrealizowanie wymogów RODO w odniesieniu do przetwarzania dokumentacji postępowania wraz z bieżącym monitorowaniem przetwarzania danych osobowych w jednostce,
  • posiada moduł aukcji elektronicznych, który pozwala na wygenerowanie znacznych oszczędności,
  • zapewnia bezpieczne szyfrowanie ofert w oparciu o klucze będące w wyłącznym posiadaniu komisji przetargowej JST,
  • zapewnia możliwość zdalnego podpisania umowy, jej przechowanie w archiwum elektronicznym wraz z aneksami i protokołami,
  • zapewnia archiwum elektroniczne dla protokołu postępowania wraz z załącznikami zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • posiada certyfikat e-Sender współpracy z publikatorem UE, integracja z krajowym publikatorem Biuletynem Zamówień Publicznych,
  • zapewnia darmowe wsparcie dla zamawiającego i wykonawców w godzinach 7:00-19:00 w dni robocze,
  • zapewnia szkolenia on-line,
  • zapewnia darmowe webinary z zakresu zamówień publicznych prowadzone przez ekspertów

Pozostałe aktualności:

Format pliku ma znaczenie

Mimo że już od dwóch lat przetargi powyżej progów unijnych obsługiwane są w sposób elektroniczny, do dzisiaj czasami pojawiają się niejasności co do kwestii formalnych związanych między innymi ze składaniem ofert. Jedną z takich niejasności bywa kwestia formatu pliku zawierającego ofertę wraz z niezbędnymi dokumentami.

„Elektronizacja zamówień publicznych w praktyce” – premiera książki

15 października miała miejsce premiera książki „Elektronizacja zamowień publicznych w praktyce” autorstwa Prezes Portalu PZP Anny Serpiny-Forkasiewicz, szefa Praktyki Prawa Zamówień Publicznych w jednej z wiodących polskich kancelarii prawnych Jacka Liputa oraz specjalisty w zakresie podpisu elektronicznego i bezpieczeństwa informacji Michała Tabora.

Profesjonalizacja kadr w zamówieniach publicznych – wyniki ankiety UZP

Profesjonalizacja kadr w zamówieniach publicznych to kwestia, która bardzo często podkreślana jest przez Urząd Zamówień Publicznych jako jedno z kluczowych wyzwań na najbliższe lata. Aby poznać opinię interesariuszy rynku zamówień publicznych na ten temat, na początku 2020 roku urząd postanowił przeprowadzić ankietę.

Start Platformy e-Zamówienia opóźniony

Jak poinformował podczas wystąpienia na kongresie zamówień publicznych prezes Urzędu Zamówień Publicznych Hubert Nowak – prace nad projektem podzielone zostały na sześć etapów, z czego do dzisiaj został zrealizowany pierwszy, a drugi i trzeci są w fazie realizacji.

Logowanie do platformy jest niezbędne

9 września opublikowany został projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.